Aktualności

Peugeot na podium

Peugeot na podium w 11 edycji Wielkiego Testu salonów Auto Świata

salon

Wielki Test Salonów jest największym tego typu badaniem na polskim rynku motoryzacyjnym. Specjalni wysłannicy Auto Świata - "tajemniczy klienci" - odwiedzili po 18 salonów samochodowych każdej badanej marki, czyli w sumie 234 miejsca na terenie całego kraju. Przedsięwzięcie organizowane jest w Polsce od 11 lat według niezmienionej formuły, co pozwala na porównywanie wyników osiąganych przez importerów samochodów w poszczególnych latach. Podczas testu ankieterzy sprawdzają salony w kilkunastu różnych kategoriach pogrupowanych wokół trzech głównych tematów: organizacja salonu, jakość obsługi i jazda próbna.

W tegorocznym teście 3. miejsce przypadło Peugeot, który zdobył 173 pkt. Najwyższe oceny zostały przyznane za wygląd salonów, zrozumiały język doradców handlowych oraz ich gotowość do negocjacji. Peugeot już kolejny rok z rzędu poprawia swoje wyniki jakościowe. Przypomnijmy, że w 2012 w Wielkim Teście salonów zajął 10 miejsce, w 2013 już 5-tą lokatę, by w tegorocznym rankingu zając miejsce na podium.

„Barwy wojenne” 2008 DKR

Peugeot 2008 DKR nabiera kolorów!

Na półtora miesiąca przed startem Peugeot 2008 DKR zmienia swoje czarne karbonowe nadwozie na barwy, w których wystartuje w rajdzie. Po tej metamorfozie potężna maszyna jest wreszcie gotowa do starcia z innymi samochodami 4x4 w tym najbardziej wymagającym rajdzie na świecie. 

 W miarę jak zbliża się dzień 4 stycznia, check-listy zespołu stworzonego przez Peugeot, Red Bulla i Total zapełniają się w mgnieniu oka, a Peugeot 2008 DKR nabiera kolorów! Po siedmiu miesiącach testów z jednokolorowym nadwoziem maszyna opracowana przez francuskich konstruktorów zmienia wygląd, by zaprezentować wyścigowe, rasowe barwy - połączenie niebieskiego, czerwonego i bieli. To wymowny znak zbliżającego się terminu startu.

„Teraz wygląda bardziej agresywnie!” - ocenia z entuzjazmem Cyril Despres, jeszcze nieprzyzwyczajony do efektu stylistycznego uzyskanego dzięki dużej powierzchni nadwozia. Stéphane Peterhansel natomiast z miejsca wskazuje na zalety nowej kolorystyki nadwozia dla zespołu: „pomalowanie kabiny na biało stanowi atut wobec upału. Jeździłem już samochodem z czarnym dachem i to naprawdę robi różnicę!”.

Tysiące kilometrów pokonanych w ciągu ostatnich miesięcy przez Peugeot 2008 DKR podczas testów w Maroku dały zespołowi poczucie pewności potrzebne przy realizacji tego śmiałego projektu. „Przeprowadzone jazdy testowe potwierdziły słuszność przyjętych rozwiązań technicznych” - potwierdza Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport. Niemniej mamy do czynienia z zupełnie nowym samochodem, więc niezbędna jest pewna ostrożność: „Podchodzimy do tej przygody ambitnie, ale też z dużą pokorą. Rozpoczynamy starty w rajdach terenowych od najtrudniejszej próby, więc na pewno napotkamy wiele przeszkód i problemów. Musimy więc kolejno pokonywać wszystkie etapy. W pierwszym roku naszym celem nr 1 jest dotarcie jak najdalej z jak największą ilością samochodów”.

Carlos Sainz, który jest ekspertem od dopracowywania ustawień samochodów i ma ogromne doświadczenie z samochodami wszelkiego typu, potwierdza słuszność przyjętych rozwiązań technicznych: „Zespół przygotował naprawdę wyjątkowy, nowatorski samochód, niezwykle wszechstronny i pozwalający stawić czoła zróżnicowanemu terenowi, który napotkamy na naszej drodze. Nasza maszyna sprawdza się. Po jazdach testowych wiemy, że samochód może jechać bardzo szybko, nawet jeśli, jak w przypadku każdego nowego samochodu rajdowego, w pierwszym roku startów trudno jest być w 100% pewnym jego niezawodności”.

Na 48 dni przed startem kalendarz zespołu jest wypełniony po brzegi: 20 listopada ciężarówki pomocy technicznej, wypełnione sprzętem i częściami zamiennymi, zostaną załadowane na statek, który zabierze je do Argentyny. Następnie trzeba będzie jeszcze dokończyć montaż samochodów rajdowych, które w połowie grudnia zostaną wysłane na miejsce samolotem, po ostatniej sesji jazd próbnych, która odbędzie się w Maroku na początku grudnia. Kierowcy muszą jeszcze przejść intensywne przeszkolenie z mechaniki, które ma ich przygotować do wykonania pilnych napraw w samochodzie i do stawienia czoła czekającemu ich w styczniu maratonowi (etap bez możliwości korzystania z pomocy technicznej). Przy tak intensywnym programie zajęć członków Teamu Peugeot-Total czeka jeszcze sporo wrażeń i pracy.

Porady Peugeot

Wpłyń na swoje bezpieczeństwo

Sprawdzaj płyn hamulcowy raz w roku

Płyn hamulcowy, tak samo jak olej silnikowy, ulega zużyciu. Jego skład chemiczny sprawia, że pochłania on wilgoć z powietrza, co w znacznym stopniu obniża jego temperaturę wrzenia: 165 °C  przy zawartości 3 % wody w stosunku do 230 °C 
w przypadku nowego płynu hamulcowego. Podczas hamowania woda przechodzi 
w stan wrzenia pod wpływem temperatury i przekształca się w gaz. W tym momencie obniżeniu ulega skuteczność działania hydraulicznego sterowania układu hamulcowego. Przejawia się to wydłużeniem skoku pedału hamulca, który może opadać nawet do podłogi. Z tej przyczyny, niezależnie od poziomu, należy też sprawdzać raz w roku skuteczność płynu i dokonywać jego wymiany raz na 2 lata.

Utrzymuj płyn chłodzący na odpowiednim poziomie

Czasami warto troszkę ochłonąć. Przed każdą dłuższą trasą sprawdź poziom płynu chłodzącego, który powinien znajdować się między podziałką minimalną 
i maksymalną zbiorniczka wyrównawczego (przezroczysty, plastikowy pojemnik obok silnika). W razie konieczności poziom może być uzupełniany wyłącznie 
przy użyciu płynu, którego nazwa jest podana w książce gwarancyjnej (istnieją różne rodzaje płynów chłodzących, których nie można mieszać). Podczas pracy w trudnych warunkach płyn zużywa się i traci swoje właściwości. Aby zachował swoją jakość, wymieniaj go średnio co dwa lata. Jeśli zauważysz, że przebarwił się na kolor  brunatny, również niezwłocznie zastąp go nowym.
Nie wolno uzupełniać poziomu w układzie chłodzenia czystą wodą, ponieważ jej stosowanie może spowodować nieodwracalne uszkodzenia podzespołów mechanicznych.

Więcej porad znajdziesz na MyPeugeot

 

 

 

PEUGEOT 508

Nowy PEUGEOT 508 już od 81 000 PLN

Ceniony za swój niepowtarzalny styl, komfort i parametry jezdne, nowy Peugeot 508 już wjeżdża do polskich salonów w odmienionej wersji. Ceny nowego 508 rozpoczynają się od 81 000 zł za wersję sedan. Oprócz specjalnej oferty gwarancyjnej oraz możliwości pozostawienia pojazdu w rozliczeniu dotychczasowego samochodu z zyskiem 4000 zł, klienci będą mogli skorzystać z oferty finansowej: kredyt 50/50 z pakietem ubezpieczeniowym 2,99%, kredyt 3x33% z pakietem ubezpieczeniowym 2,99%, leasing 103% z pakietem ubezpieczeniowym 2,99%.
Do dyspozycji naszych klientów oprócz tradycyjnej wersji 508 wprowadzona zostanie wersja SW, która oferować będzie udane połączenie prestiżu i parametrów przestrzennych.

Warto podkreślić, iż wartości rezydualne nowego Peugeot 508 zostały wycenione na 44,9% dla wersji sedan oraz 44,7% dla odmiany nadwoziowej SW (kombi) po 3 latach i 90 000 km, co stanowi jeden z czołowych wyników w segmencie D.
 Zmiany generacyjne widoczne są nie tylko w wyglądzie nowego pasa przedniego, ale przede wszystkim w ofercie silników spełniających normy czystości Euro6 (benzynowy; 1.6 e-THP 165, wysokoprężne; 2.0 BlueHDi 150 oraz 2.0 BlueHDi 180) oraz zupełnie nowe w pełni automatyczne skrzynie biegów.

Więcej o nowym modelu 508 przeczytacie na:

www.peugeot-polska.pl

Informacje kontaktowe

Adres:              Śląskie Centrum Mario Car     
Katowicka 20
43-100 Tychy

Kontakt:
tel. 32/ 326-26-26
fax 32/ 326-26-28
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Godziny otwarcia: pon.-pt.:08:00-18:00
sobota:09:00-14:00
niedziela: zamknięte

Informacje dojazdowe

Dostępne modele

W nasze ofercie znajdują się m.in. modele: Peugeot 208, Peugeot 208 VAN, Peugeot 208 GTI , Peugeot 2008, Peugeot 301, Peugeot 308, 308 GTi, Peugeot 3008, Peugeot 508, Peugeot 5008, Peugeot Traveller, Peugeot Expert, Peugeot BOXER FURGON, Peugeot BOXER KOMBI/KOMBI PLUS.